Alla inlägg under januari 2016

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 30 januari 2016 19:32

Trots att vi alla är lite förkylda bestämde vi oss för att klä på oss varma kläder och åka in på sista marknadsdagen idag. Såhär i efterhand är jag glad att vi gjorde det. Hela familjen har haft en toppendag. Det tog mig ungefär 5 minuter på marknaden innan jag bestämde mig för att det här blir min fuskdag den här månaden. Så vi köpte hem lite munkar, godisremmar, och baconchips. Martin köpte också en ny plånbok och jag fick lite nytt te till min samling. När vi var klara på marknaden gick vi och åt lunch på McDonalds för Ellinores skull innan vi åkte hem. Så hon är överlycklig. 


Nu ligger jag i sängen och smuttar på te med lakrits och viol smak och tänker fortsätta läsa min bok.. Livet är underbart. ^^ 


 

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 28 januari 2016 16:58

Idag har ÖBO äntligen varit här och rensat golvbrunnen i badrummet så att det inte rinner ut vatten över golvet och in i köket när man står i duschen längre än 2 minuter. Vi är superglada för det för alla i den här familjen älskar att bada. Det är bara synd att min man och styvdotter får vänta ett par dagar eftersom dom är jätteförkylda. Dom får trösta sig med att ligga i soffan under ett varsitt täcke och äta bananglass så länge. ^^

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 27 januari 2016 18:17

Idag har jag storstädat, tvättat, och plockat bort alla julsaker så nu är jag helt slut. Men lika glad är jag för det. Idag kom mitt proteinpulver och våran beställning från snusbolaget. Jag och Martin listade ut att det är väldigt mycket billigare att beställa snus online så nu kommer vi att göra det istället för att springa ner till kiosken varje dag. För första gången på länge så finns allt som behövs + lite till hemma och jag känner mig lugn och lycklig. ^^


Nu ska jag och älskade lilla Ellinore få äta Martins supergoda köttfärssås till middag. Omnomnom.  


   

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 25 januari 2016 03:16

På senaste tiden så har jag blivit extremt uttråkad av att mer eller mindre bara gå hemma hela dagarna så jag har börjat lära mig spanska samtidigt som jag bättrar på min franska på duolingo. Det var pappa som tipsade mig om duolingo förra året och nu använder jag det varje dag och jag har kommit ungefär halvvägs. Så alla som är intresserade av att lära sig ett nytt språk kan gå in på www.duolingo.com. Ni kommer inte bli besvikna. 


Sen är jag redan tre böcker in i min reading challenge och håller på med nummer fyra och fem. Jag har också lovat mig själv att börja teckna igen och att försöka börja simma någon gång under året. Allting för att livet ska bli bättre. Det är viktigt att jag håller mig road när jag är frisk och mår bra.


Min vikt fortsätter neråt men lite långsammare än tidigare. Det gör mig inte så mycket. Jag har inte bråttom.


Idag så har vi två möten på förmiddagen och senare i veckan blir det provtagningar. Vi ska också försöka gå på hindersmässan som är en stor marknad här i Örebro. Jag hoppas kunna köpa hem lite kryddor och torkat älgkött. Omnomnom. 


Eftersom jag inte kan sova när jag har möten dagen efter ska jag brygga lite te, sätta på lite TOTO på låg volym, och läsa min nya bok. G'natt! ^^

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 22 januari 2016 07:38

Alla som känner mig vet att jag dricker litervis med cola zero varje vecka och har gjort det dom senaste 12 åren eller så. Nu tänkte jag ge upp den lasten för att kunna beställa hem mitt favorit proteinpulver från fitnessguru som kostar lite extra men funkar fantastiskt bra. Vi får se hur det går. ^^ 


Jag mig lite bättre efter att ha varit fullkomligt sänkt av medicinen i flera dagar så jag tänkte försöka storstäda hemma. Ikväll har jag planerat en riktigt myskväll med min älskling. Har jag ork och lust senare idag så ska jag t.o.m springa ner på affären och köpa lökdipp så vi kan göra morotsstavar. ;P

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 17 januari 2016 16:58

Familjen Lumme har haft en riktig myshelg trots att vi var tvugna att åka och storhandla i minusgrader i fredags. Vi tröstade oss med att gå in på McDonalds så att min man äntligen fick sin älskade El Maco. Igår så väckte min älskling mig och hade gjort mysfrukost till oss och idag har han satt upp våran nya TV medans jag gjorde första julskinkan här hemma för i år. En riktigt bra helg med andra ord.    


Hittade också en artikel som relaterar rätt bra till ett tidigare inlägg jag gjort om människor som låtsas vara sjuka. 

https://anongalactic.com/10-signs-your-mental-illness-is-made-up-for-attention/

 

       

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 14 januari 2016 17:59

Ännu en gång på mindre än ett år är jag tvungen att sätta in mina mediciner igen bara för att jag inte haft möjlighet att hämta ut dom på en månad. Det är det värsta jag vet. Det känns som att ha en allvarlig släng av influensa i ett par dagar och jag blir fruktansvärt illamående. Sen är det provtagning en gång i veckan ett bra tag framöver. Tack och lov så har jag en väldigt söt och förstående man som låter mig ligga nerbäddad under två täcken hela dagen medans han tar hand om allting här hemma. 

  

Nu blir det förmodligen ett Harry Potter maraton till minne av Alan Rickman som tyvärr gick bort idag. :(  
 

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 13 januari 2016 18:43

Som jag har nämt tidigare så har jag sovit dåligt den senaste tiden men det känns äntligen som om jag kommer få sova hela natten igenom igen nu. Det känns som all stress jag har haft på mig dom senaste två månaderna bara försvunnit. Mötet idag gick hur bra somhelst tack vare min svärfar Krister och min svägerska Maria. Deras stöd var verkligen ovärderligt.   


Som en bonus efter mötet blev vi bjudna på mat på kungen och jag fick en komplimang av kvinnan som jobbar där över hur mycket jag har gått ner i vikt. Jag blev helt paff över att hon överhuvudtaget kommer ihåg mig och blev väldigt glad över komplimangen. I synnerhet när jag fick den efter att ha ätit en hel pizza. :P 


Imorgon så ska Martin montera upp den nya teven svärfar kom med idag och så ska vi äta tomtegröten som svärmor skickade med. Det blir en riktig mysdag för hela familjen. ^^


Ellinore fick nya pärlor av farmor och farfar idag och det första hon gjorde var ett nytt armband till mig.    

 

Ovido - Quiz & Flashcards