Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Jul och nyår.

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 7 januari 2016 18:13

Har inte skrivit på ett bra tag nu men jag har varit fullt upptagen men att ha det mysigt med min familj. Vi kom hem igår och nästa vecka börjar allvaret igen. Vi ser ljusglimtar i mörkret och det känns som om allting kommer bli bättre snart. Fram tills dess har jag och Martin iallafall varandra och ett enormt stöd från släkt och vänner.   


Mina nyårslöften från förra året var att sluta röka och att gå ner 12 kg. Jag klarade båda två. Jag har inte rökt ett bloss sen 1 Januari 2015 och har gått ner mycket mer än 12 kg. Så nu känner jag verkligen för att avlägga två nya nyårslöften för 2016..


1. I slutet av det här året så kommer jag och min familj ha ett ordnat liv. Det behöver inte vara perfekt men det ska flyta på och vi ska må bra.

 

2. Eftersom jag nu kan se ljuset i tunneln så kommer jag att sikta på att väga 50 kg och börja träna i år. 


På måndag startar min "efter jul-diet" för att bli av med det jag la på mig under högtiderna och ta bort det sista jag behöver innan jag börjar träna. Och eftersom jag inte är överdrivet förtjust i gymmet så kommer jag förmodligen hålla mig till simning.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 22 februari 2016 21:03

Trots att vi båda två är febriga här hemma var vi tvugna att åka in och handla idag. Men helt hemskt är det inte för nu har vi fullt med god mat och dryck i kylskåpet och vi orkade även gå in på Clas Ohlson och köpa lite småprylar till köket. Och det...

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 21 februari 2016 20:55


Ibland blir jag allvarligt orolig för mänskligheten.. Det räcker tydligen inte med att sitta fastklistrade vid telefoner dygnet runt, ha på sig sprakdräkter för vuxna (one piece), och ha foppatofflor ute bland folk.. Nästan ingen läser längre. Ingen ...

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 17 februari 2016 16:35

Nästan allting är färdigt för den här månaden. Alla möten är avklarade, all papper är inskickade, och all prover är tagna. Jag har även storstädat, tvättat, och rensat köksskåpen idag. Nu har jag bara ett par telefonsamtal att ringa och så måste vi s...

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 14 februari 2016 17:33

Jag är inte mycket för att fira alla hjärtans dag. Jag har alltid ansett att man kan visa varandra att man älskar varandra alla dagar på året. Men med tanke på att dom uppmuntrar till det i skolan och vi fick ett otroligt sött alla hjärtans dag kort ...

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 10 februari 2016 13:40

Det tog Ellinore 3 minuter efter hon kommit hem från skolan att komma springandes till mig. Hon hade bitit ihop käkarna för hårt och tappat en till tand tack vare det. Jag antar att våran lilla sötnos blev lite chockad av blodet och hon trodde att ho...

Ovido - Quiz & Flashcards