Alla inlägg den 13 december 2015

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 13 december 2015 16:11

Som vanligt höll telefonen på att flyga ut genom fönstret imorse när alarmet gick igång klockan 07.30 och jag inte kunde stänga av det. Jag var tvungen att tvångsavsluta telefonen. Jag blev så sur att jag helt glömde att jag faktiskt ställt klockan för att gå upp och titta på luciamorgon och nu får jag och min älskling nöja oss med reprisen kl 18.00 Men det är okej. Vi har mumsat tomtegröt och det blir mysigare när vi är lite piggare ändå. 


Om exakt en vecka så firar vi våran andra bröllopsdag och jag har svårt att förstå vart tiden tar vägen. Jag känner mig fortfarande till större delen nykär. Och dagen innan julafton åker vi till Stockholm. Det verkar bli en riktigt bra jul trots allt. 


Ikväll ska min man laga sin mumisga köttfärssås och imorgon börjar jag min strikta äggfasta för att jag vill kunna äta vad jag vill utan skuldkänslor på bröllopsdagen/julafton.  En vecka med äggfasta brukar ge mig ett spelutrymme på iallafall 1-3 kg. :)

Ovido - Quiz & Flashcards