Direktlänk till inlägg 7 december 2015

För alla som undrar.

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 7 december 2015 17:02

Jag har fått en hel del frågor den senaste tiden om hur jag har gått ner i vikt så jag tänkte försöka förklara hur jag har gjort efter bästa förmåga. När jag började vägde jag ca 80-85 kg i December 2013 (jag är 156.5 cm lång) och anledningen till att jag inte vet exakt vikt är för att jag ärligt talat mådde för dåligt över det för att hålla någon vidare koll. Idag väger jag 57,6 kg och är fortfarande på väg nedåt. 


Så hur har jag åstadkommit detta? Sanningen är att jag inte ansträngt mig sådär överdrivet hårt.. Det första året fuskade jag mer eller mindre hela tiden och det är enbart därför det har tagit så lång tid som det gjort. Jag följer ingen speciell diet som LCHF eller viktväktarna och jag tränar ingenting alls (även fast jag borde). Jag har inte heller lagt mig på operationsbordet.


Vad jag har gjort är att nästan helt och hållet utesluta kolhydrater ur kosten (utan att tillägga fett). Jag äter mängder av ägg och i övrigt äter jag det min man lagar till mig (utan ris/pasta/potatis/bröd som tillbehör). Jag säger att jag äter nästan inga kolhydrater för jag äter fortfarande frukt och alla sorters grönsaker + mjölkprodukter. När jag känner mig svullen eller har fuskat så fastar jag 24-48 timmar. Portionerna har också blivit mindre i takt med att min magsäck har krympt.


Fuskar gör jag precis när jag känner för det och med vadsomhelst. Allting är okej och jag får äta hur mycket jag vill den dagen jag fuskar. I början kunde mina fuskdagar bli fuskveckor och det var en av mina största problem. Nu blir det 2-3 gånger i månaden högst. Poängen är att jag inte nekar mig själv någonting. Då hade jag tröttnat för längesen. 


Tro nu inte att jag kritiserar träning bara för att jag inte tränar. Man ska träna och hade jag inte varit lat av naturen så hade jag börjat redan. Vill jag ha en platt mage så har jag förmodligen inget val. Allt jag säger är att det inte behövs för att gå ner i vikt. Punkt.


Jag har också lärt mig att man inte behöver äta bara för att det finns hemma. Jag skulle aldrig neka min man och styvdotter att ha snask bara för att jag blir frestad. Det är elakt. Det finns alltid frestelser överallt. 


Vad man behöver är motivation och stöd. Jag hade aldrig klarat det utan min man som lagar all mat, hindrar mig från att fuska i onödan, och aldrig klagar när jag gör det ändå. Det ska tilläggas att inte ens när jag vägde som mest har jag känt mig oattraktiv eller oälskad i hans sällskap. Jag älskar dig Martin.


Nu ska vi se om jag kan få bort dom sista kilona utan träning eller om jag behöver ta i med hårdhandskarna.

 

Önska mig lycka till. ;D  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 22 februari 2016 21:03

Trots att vi båda två är febriga här hemma var vi tvugna att åka in och handla idag. Men helt hemskt är det inte för nu har vi fullt med god mat och dryck i kylskåpet och vi orkade även gå in på Clas Ohlson och köpa lite småprylar till köket. Och det...

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 21 februari 2016 20:55


Ibland blir jag allvarligt orolig för mänskligheten.. Det räcker tydligen inte med att sitta fastklistrade vid telefoner dygnet runt, ha på sig sprakdräkter för vuxna (one piece), och ha foppatofflor ute bland folk.. Nästan ingen läser längre. Ingen ...

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 17 februari 2016 16:35

Nästan allting är färdigt för den här månaden. Alla möten är avklarade, all papper är inskickade, och all prover är tagna. Jag har även storstädat, tvättat, och rensat köksskåpen idag. Nu har jag bara ett par telefonsamtal att ringa och så måste vi s...

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 14 februari 2016 17:33

Jag är inte mycket för att fira alla hjärtans dag. Jag har alltid ansett att man kan visa varandra att man älskar varandra alla dagar på året. Men med tanke på att dom uppmuntrar till det i skolan och vi fick ett otroligt sött alla hjärtans dag kort ...

Av Nathalie Anna Sophie Lumme - 10 februari 2016 13:40

Det tog Ellinore 3 minuter efter hon kommit hem från skolan att komma springandes till mig. Hon hade bitit ihop käkarna för hårt och tappat en till tand tack vare det. Jag antar att våran lilla sötnos blev lite chockad av blodet och hon trodde att ho...

Ovido - Quiz & Flashcards